Artículos científicos

Peake, C., Ayala, M.C., Susperreguy, M.I., & Del Río, M.F. (Marzo 2025, aceptado). Specific Relations Between the Home Numeracy Environment and Early Numeracy Skills in the First Year of Kindergarten. Early Education and Development. DOI: 10.1080/10409289.2025.2478655
(Artículo en inglés)

Varas-Pavez, A., Sepúlveda, F., Balladares, J. y Peake, C. (2025). Motivation and Mathematical Performance Using Digital Game-Based Learning in Kindergarten. Computers in the Schools, 42(1), 7-26. DOI: 10.1080/07380569.2024.2390404.
(Artículo en inglés)
[ResearchGate, BibTex reference]

Del Río, M. F., Susperreguy, M.I., Morales, M.F., Peake, C., Angulo, M. (2023). Kindergarten children’s math anxiety and its relationship with mathematical performance (Ansiedad matemática en niños y niñas de kínder y su relación con el rendimiento matemático). Studies in Psychology, 44(2-3), 542-561. DOI: 10.1080/02109395.2023.2254158
(Acceso libre, Artículo bilingüe)
[Descarga PDF, ResearchGate, Google Scholar, BibTex reference]

Peake, C., Alarcón, V., Herrera, V. y Morales, K. (2021). Desarrollo de la habilidad numérica inicial: aportes desde la psicología cognitiva a la educación matemática inicial. Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa – RELIME, 24(2), 177-206. DOI: 10.12802/relime.21.2433
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, ResearchGate, Google Scholar, BibTex reference, MyBlog]

Alvarado, H., Retamal, L. y Peake, C. (2021). Evaluación y desarrollo del enfoque intuitivo a la comprensión de probabilidades: alcances producidos por estudiantes de secundaria. Boletim de Educação Matemática – BOLEMA, 35 (71), 1723-1750. DOI: 10.1590/1980-4415v35n71a23
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, ResearchGate, Goole Scholar, BibTex reference]

Peake, C., Moscoso, J. & Guerra, E. (2020). First fixation duration as a bottom-up measure during symbolic and non-symbolic numerical comparisons (La duración de la primera fijación como medida bottom-up al comparar cantidades simbólicas y no simbólicas). Studies in Psychology, 41 (3), 563-579. DOI: 10.1080/02109395.2020.1794717.
(Artículo bilingüe)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]

Susperreguy, M.I., Peake, C. & Gómez, D. (2020). Research on numerical cognition in Chile: current status, links to education and challenges (Investigación en cognición numérica en Chile: estado actual, vínculos con la educación y desafíos). Studies in Psychology, 41(2), 404-438. DOI: 10.1080/02109395.2020.1748842.
(Artículo bilingüe)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]

Rodríguez, C., González, S., Peake, C., Sepúlveda, F. & Hernández, J.A. (2020). Number processing skills trajectories in children with specific language impairment. Psycothema, 32(1), 92-99. DOI: 10.7334/psicothema2019.104.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]

Sepúlveda, F., Rodríguez, C., & Peake, C. (2020). Differences and Associations in Symbolic and Non- Symbolic Early Numeracy Competencies of Chilean Kinder Grade Children, considering Socioeconomic Status of Schools. Early Education and development, 31(1), 137-151.  DOI: 10.1080/10409289.2019.1609819.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]

Peake, C., Jiménez, J.E., Rodríguez, C. (2017). Data-driven heterogeneity in Mathematical Learning Disabilities based on the Triple Code Model. Research in Developmental Disabilities, 71, 130-142. DOI: 10.1016/j.ridd.2017.10.005.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]