2024
Varas-Pavez, A., Sepúlveda, F., Balladares, J. y Peake, C. (2024, in press). Motivation and Mathematical Performance Using Digital Game-Based Learning in Kindergarten. Computers in the Schools. DOI: 10.1080/07380569.2024.2390404.
(Artículo en inglés)
[ResearchGate, BibTex reference]
2023
Del Río, M. F., Susperreguy, M.I., Morales, M.F., Peake, C., Angulo, M. (2023). Kindergarten children’s math anxiety and its relationship with mathematical performance (Ansiedad matemática en niños y niñas de kínder y su relación con el rendimiento matemático). Studies in Psychology, 44(2-3), 542-561. DOI: 10.1080/02109395.2023.2254158
(Acceso libre, Artículo bilingüe)
[Descarga PDF, ResearchGate, Google Scholar, BibTex reference]
2021
Peake, C., Alarcón, V., Herrera, V. y Morales, K. (2021). Desarrollo de la habilidad numérica inicial: aportes desde la psicología cognitiva a la educación matemática inicial. Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa – RELIME, 24(2), 177-206. DOI: 10.12802/relime.21.2433
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, ResearchGate, Google Scholar, BibTex reference, MyBlog]
Alvarado, H., Retamal, L. y Peake, C. (2021). Evaluación y desarrollo del enfoque intuitivo a la comprensión de probabilidades: alcances producidos por estudiantes de secundaria. Boletim de Educação Matemática – BOLEMA, 35 (71), 1723-1750. DOI: 10.1590/1980-4415v35n71a23
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, ResearchGate, Goole Scholar, BibTex reference]
2020
Peake, C., Moscoso, J. & Guerra, E. (2020). First fixation duration as a bottom-up measure during symbolic and non-symbolic numerical comparisons (La duración de la primera fijación como medida bottom-up al comparar cantidades simbólicas y no simbólicas). Studies in Psychology, 41 (3), 563-579. DOI: 10.1080/02109395.2020.1794717.
(Artículo bilingüe)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
Susperreguy, M.I., Peake, C. & Gómez, D. (2020). Research on numerical cognition in Chile: current status, links to education and challenges (Investigación en cognición numérica en Chile: estado actual, vínculos con la educación y desafíos). Studies in Psychology, 41(2), 404-438. DOI: 10.1080/02109395.2020.1748842.
(Artículo bilingüe)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
Rodríguez, C., González, S., Peake, C., Sepúlveda, F. & Hernández, J.A. (2020). Number processing skills trajectories in children with specific language impairment. Psycothema, 32(1), 92-99. DOI: 10.7334/psicothema2019.104.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
Sepúlveda, F., Rodríguez, C., & Peake, C. (2020). Differences and Associations in Symbolic and Non- Symbolic Early Numeracy Competencies of Chilean Kinder Grade Children, considering Socioeconomic Status of Schools. Early Education and development, 31(1), 137-151. DOI: 10.1080/10409289.2019.1609819.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
2018
Castro, A., López-del-Hoyo, Y., Peake, C., Mayoral, F., Botella, C., García-Campayo, J., Baños, R., Nogueira-Arjona, R., Roca, M. & Gili, M. (2018). Adherence predictors in an internet-based intervention program for depression. Cognitive Behaviour Therapy, 47 (3), 246-261. DOI: 10.1080/16506073.2017.1366546.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
2017
Peake, C., Jiménez, J.E., Rodríguez, C. (2017). Data-driven heterogeneity in Mathematical Learning Disabilities based on the Triple Code Model. Research in Developmental Disabilities, 71, 130-142. DOI: 10.1016/j.ridd.2017.10.005.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
Peake, C., Díaz, A. & Artiles, C. (2017). Alphabet writing and allograph selection as predictors of spelling in writing sentences by Spanish-speaking poor and good keyboarders. Journal of Learning Disabilities, 50 (5), 543-551. DOI: 10.1177/0022219416642188.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
2016
Gili, M., Peake, C., Castro, A., Homar, C. & Roca, M. (2016). Suicidal ideation in depressive patients: rates and predictors before and during economic crisis in Spain. Medicina Balear, 31(2), 30-36. DOI: 10.3306/MEDICINABALEAR.31.02.30.
(Acceso libre, Artículo en inglés)
[Descarga PDF, PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
2015
Peake, C., Jiménez, J.E., Rodríguez, C., Bisschop, E. & Villarroel, R. (2015). Syntactic awareness and arithmetic word problem solving in children with and without learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 48 (6), 593-601. DOI: 10.1177/0022219413520183.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
2013
Peake, C., Jiménez, J.E., Rodríguez, C., Villarroel R. y Bisschop, E. (2013). Evaluación del rendimiento en cálculo aritmético y resolución de problemas verbales: estandarización del PCA y PVA. Revista de Psicología y Educación, 8 (2), 51-66.
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
Rodríguez, C., Jiménez, J.E., Villarroel, R., Bisschop, E. y Peake, C. (2013). Evaluación asistida a través de ordenador de procesos cognitivos en niños con y sin dificultades de aprendizaje en matemáticas. Revista de Psicología y Educación, 8 (2), 81-94.
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
Villarroel, R., Jiménez, J.E., Rodríguez, C., Peake, C. y Bisschop, E. (2013). El rol de la escritura de números en niños con y sin dificultades de aprendizaje en matemáticas. European Journal of Education and Psychology, 6 (2), 105-115. DOI: 10.30552/EJEP.V6I2.94.
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
Villarroel, R., Jiménez, J.E., Peake, C., Rodríguez, C. y Bisschop, E. (2013). Procesos de memoria y lenguaje en el rendimiento en matemáticas. Revista de Psicología y Educación, 8 (2), 67-79.
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]
2011
Jiménez; J.E., Baker, D.L., Rodríguez, C., Crespo, P., Artiles, C., Afonso, M., González, D., Peake, C., y Suárez, N. (2011). Evaluación del progreso de aprendizaje en lectura dentro de un Modelo de Respuesta a la Intervención (RtI) en la Comunidad Autónoma de Canarias. Escritos de Psicología, 4 (2), pp. 56-64. DOI: 10.5231/PSY.WRIT.2011.1207
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]