Artículos científicos

Peake, C., Ayala, M.C., Susperreguy, M.I., & Del Río, M.F. (Marzo 2025, aceptado). Specific Relations Between the Home Numeracy Environment and Early Numeracy Skills in the First Year of Kindergarten. Early Education and Development.
(Artículo en inglés)

Varas-Pavez, A., Sepúlveda, F., Balladares, J. y Peake, C. (2025). Motivation and Mathematical Performance Using Digital Game-Based Learning in Kindergarten. Computers in the Schools, 42(1), 7-26. DOI: 10.1080/07380569.2024.2390404.
(Artículo en inglés)
[ResearchGate, BibTex reference]

Del Río, M. F., Susperreguy, M.I., Morales, M.F., Peake, C., Angulo, M. (2023). Kindergarten children’s math anxiety and its relationship with mathematical performance (Ansiedad matemática en niños y niñas de kínder y su relación con el rendimiento matemático). Studies in Psychology, 44(2-3), 542-561. DOI: 10.1080/02109395.2023.2254158
(Acceso libre, Artículo bilingüe)
[Descarga PDF, ResearchGate, Google Scholar, BibTex reference]

Peake, C., Alarcón, V., Herrera, V. y Morales, K. (2021). Desarrollo de la habilidad numérica inicial: aportes desde la psicología cognitiva a la educación matemática inicial. Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa – RELIME, 24(2), 177-206. DOI: 10.12802/relime.21.2433
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, ResearchGate, Google Scholar, BibTex reference, MyBlog]

Alvarado, H., Retamal, L. y Peake, C. (2021). Evaluación y desarrollo del enfoque intuitivo a la comprensión de probabilidades: alcances producidos por estudiantes de secundaria. Boletim de Educação Matemática – BOLEMA, 35 (71), 1723-1750. DOI: 10.1590/1980-4415v35n71a23
(Acceso libre, Artículo en español)
[Descarga PDF, ResearchGate, Goole Scholar, BibTex reference]

Peake, C., Moscoso, J. & Guerra, E. (2020). First fixation duration as a bottom-up measure during symbolic and non-symbolic numerical comparisons (La duración de la primera fijación como medida bottom-up al comparar cantidades simbólicas y no simbólicas). Studies in Psychology, 41 (3), 563-579. DOI: 10.1080/02109395.2020.1794717.
(Artículo bilingüe)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]

Susperreguy, M.I., Peake, C. & Gómez, D. (2020). Research on numerical cognition in Chile: current status, links to education and challenges (Investigación en cognición numérica en Chile: estado actual, vínculos con la educación y desafíos). Studies in Psychology, 41(2), 404-438. DOI: 10.1080/02109395.2020.1748842.
(Artículo bilingüe)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]

Rodríguez, C., González, S., Peake, C., Sepúlveda, F. & Hernández, J.A. (2020). Number processing skills trajectories in children with specific language impairment. Psycothema, 32(1), 92-99. DOI: 10.7334/psicothema2019.104.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]

Sepúlveda, F., Rodríguez, C., & Peake, C. (2020). Differences and Associations in Symbolic and Non- Symbolic Early Numeracy Competencies of Chilean Kinder Grade Children, considering Socioeconomic Status of Schools. Early Education and development, 31(1), 137-151.  DOI: 10.1080/10409289.2019.1609819.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]

Peake, C., Jiménez, J.E., Rodríguez, C. (2017). Data-driven heterogeneity in Mathematical Learning Disabilities based on the Triple Code Model. Research in Developmental Disabilities, 71, 130-142. DOI: 10.1016/j.ridd.2017.10.005.
(Artículo en inglés)
[PUBLONS, Google Scholar, ResearchGate, BibTex reference]